default | grid-3 | grid-2

Post per Page

Makaron z tuńczykiem i oliwkami

Witajcie!

Jeśli staracie się jeść częściej ryby, a nie bardzo Wam to wychodzi, dzisiejsza propozycja jest skierowana do Was. Liczę, że przepis na makaron z tuńczykiem i oliwkami przypadnie do gustu również osobom, które niespecjalnie zajadają się rybami.
Dlaczego warto jeść ryby? Zostało to już udowodnione, że osoby, które jedzą częściej ryby rzadziej zapadają na choroby układu krążenia, miażdżycę, nowotwory czy alergie. Można podzielić je na dwie grupy: morskie (np. makrela, śledź, tuńczyk, łosoś, szprot, dorsz, halibut) i słodkowodne (np. karp, pstrąg, karaś, płoć, lin, sandacz, jesiotr, brzana)
Ryby morskie zawierają więcej cennych kwasów tłuszczowych omega-3, przez co są zdrowsze. Organizm człowieka nie potrafi sam ich wytworzyć, a dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3 wynosi około 2 g. Najwięcej kwasów omega-3 dostarczają tłuste ryby morskie takie jak: halibut, makrela, łosoś, szprot, sardynka czy też śledź.
Ryby zawierają także liczne witaminy i składniki mineralne takie jak: fosfor, siarka, potas, sód, magnez, wapń czy żelazo oraz mikroelementy: cynk, miedź, mangan. Ilość witamin zależy od zawartości tłuszczu. Chude ryby są bogatsze w rozpuszczalne w wodzie witaminy z grupy B. Tłuste ryby zawierają więcej witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witaminy z grupy A, D i E. Ponadto ryby morskie dostarczają również jod, który zapobiega chorobom tarczycy.
Mam nadzieję, że zachęciłam Was do rybnych dań i wypróbujecie dzisiejszy przepis na makaron z tuńczykiem i oliwkami.

Makaron z tuńczykiem i oliwkami ozdobiony kolorowym pieprzem

Składniki:

  • 150 g makaronu (u mnie typu spaghetti)
  • 1 opakowanie tuńczyka w oleju
  • 12 - 15 oliwek
  • 3 ząbki czosnku
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka tartego parmezanu
  • przyprawy: sól, pieprz.

Przygotowanie:

  1. Makaron gotuję al dente w osolonej wodzie.
  2. Na rozgrzaną patelnie wylewam około 3 łyżki oleju z tuńczyka i dodaję pokrojony na cienkie plasterki czosnek. Smażę około 3 minut.
  3. Na patelnię dolewam oliwę z oliwek oraz pokrojone w plasterki oliwki. Smażę około 3 minut.
  4. Delikatnie odcedzam olej z tuńczyka i dodaję go na patelnię. Całość mieszam, doprawiam świeżo zmielonym pieprzem i podsmażam około 2 minut.
  5. Dodaję natkę pietruszki oraz makaron. Całość mieszam.
  6. Nakładamy docelowe porcje do naczynek i posypujemy startym parmezanem.
Smacznego!

Pozdrawiamy!😊


Brak komentarzy

Coś poszło nie tak :(

Strona nie została znaleziona. Adres strony mógł zostać wpisany niepoprawnie lub taki adres po prostu nie istnieje.

Wróć do strony startowej